diumenge, 9 d’abril del 2017

Inside out

Sóc molt fan de les pel·lícules d'animació, però no de totes, és clar. Dels últims temps, la que més m'ha agradat ha estat 'Inside out' (Pixar, 2015). Fa uns dies la vam tornar a mirar, aquest cop en anglès, i ens va tornar a agradar. Hi ha qui la trobarà nyonya, però jo la trobo certament imaginativa, original i entranyable.

Els veritables protagonistes de la pel·lícula, genials! D'aquí.

La Riley és una nena feliç d'11 anys que viu amb els seus pares a Minnesota. Però un bon dia, per la feina del pare, se n'han d'anar a viure a San Francisco, i aquí les coses es comencen a torçar. Però el més interessant de la pel·lícula no és la vida de la Riley, sinó què passa al seu cap. En el centre de control de les emocions hi ha 5 personatges que regeixen les seves reaccions: Alegria, Fàstic, Por, Ira i Tristesa. Fins ara, Alegria és qui ha portat la batuta de la Riley, però els canvis a la seva vida faran que altres emocions aflorin, i l'Alegria sola no podrà governar-la. A més, la Tristesa, amb els seus impulsos irrefrenables causarà un daltabaix al cervell de la Riley que amenaçarà amb esfondrar tot el seu món interior, els seus records i els seus puntals.

Fora del cap de la Riley passen coses com aquestes: 
hoquei amb escombres. D'aquí.

Tristesa, la millor! D'aquí.
L'estètica de la pel·lícula és preciosista, i els 5 personatges del cap de la Riley són boníssims. És una pel·lícula amb missatge, és clar, l'alegria no ho és tot, ni la tristesa s'ha de desterrar ni menystenir, també juga el seu paper. Però una de les millors coses és l'explicació de com funcionen les coses en un cervell humà. Per exemple, els records es generen en forma de bala en funció de si són bons, dolents o essencials. La manera d'emmagatzemar aquestes bales és complexa, i la de recuperar un record és projectant-lo a partir d'una d'aquestes bales. Els puntals són illes en les que hi ha una gran activitat, i naturalment les reaccions depenen de quin dels 5 personatges pren el control. Com deia, molt imaginatiu i ple de detalls molt simpàtics. Fins i tot coneixerem l'amic invisible de la Riley, en Bing Bong, ja fa temps oblidat, o alguna de les seves pors més profundes. Ah, i també hi ha explicació pels somnis i pels dejà vus!

Les dues vegades que l'he vist n'he gaudit molt i m'ha fet riure, trobo que ha passat més desapercebuda del que es mereix. Va tenir anomenada quan va sortir, però sembla que després va perdre l'empenta. Tot i així, jo la seguiré recomanant, i no m'importaria que hi hagués alguna continuació, sempre que la sàpiguen fer amb bon gust. La Riley està entrant a l'adolescència, i això pot donar per molt!

Valoració: Jo sóc #TristesaTeam!

4 comentaris:

  1. Que consti que reconec que Pixar ha fet bones pel•lícules, però que absolutament totes estan sobrevalorades, dit això Inside Out es la meva preferida de totes les de Pixar. Com que m’agraden les llistes te les ordeno segons la meva preferència: Inside Out (8/10), Toy Story 2 (7/10), Buscando a Nemo (7/10), Up (7/10), Ratatuille (7/10), Wall•e (7/10), Toy Story 3 (7/10), Monstruos S.A (6/10)., Monstruos University (6/10), Toy Story (5/10), Los Increibles (5/10) i Bichos (3/10). La resta no les he vist. Que consti que Toy Story 1 la vaig veure la última de les tres i per això no em va suposar cap sorpresa respecte les altres.

    Tornant a Inside Out, la peli es molt original pel tema de les emocions que són la canya, especialment la tristesa i la ira. La peli té punts molt divertits, les imatges del final on es veu el cervell d’altres personatges són molt divertides, amb la gat em vaig descollonar jo sol xD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Home, algunes potser sí que estan sobrevalorades, sempre les fan a bombo i plateret, però aquesta es mereix cert reconeixement, ja que la trobo força bona. És molt original, i et fa veure les coses d'una altra manera, dintre de la típica moralina que sempre hi ha d'haver en una pel·li així. Naturalment, a mi també em va fer molta gràcia veure la ment del gat! Però bé, hi ha uns quants punts al llarg de la pel·lícula que fan que valgui molt la pena mirar-la.

      Elimina
  2. Una pel·l-icula genial per a treballar les emocions a classe amb els nens. No saps el suc que n'he tret. Està molt lograda!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho havia pensat així, és clar. Però és cert que es pot fer servir per entendre les emocions d'una manera molt visual, molt ben aprofitat que us faci servei a classe. Jo la vaig trobar molt bona, és la segona vegada que la veig en no massa temps.

      Elimina