dilluns, 2 de gener del 2017

Sóc llegenda

Gairebé sempre que miro una pel·lícula a la tele és per casualitat, senzillament la fan i m'hi enganxo. Però aquest cop vaig veure anunciada 'Sóc llegenda', i vaig posar-la expressament per mirar-la. Es tracta d'una pel·lícula del director Francis Lawrence estrenada al 2007 i que està interpretada gairebé de manera íntegra per en Will Smith.

L'acció se situa en un escenari post-apocalíptic després que un equip investigador generés un vector víric capaç de curar el càncer amb una eficiència del 100%, però alguna cosa va sortir malament i la població mundial s'ha extingit. Només un supervivent, en Robert Neville (Will Smith), que és immune al virus, malviu a la deserta ciutat de Nova York (la zona zero) en companyia de la seva gossa Sam. Però en realitat no estan sols, el virus va causar la mort a gairebé tota la població, però a una altra part els va generar símptomes semblants als de la ràbia, i els va provocar una sèrie de canvis físics que els converteixen en uns engendres molt violents i hipersensibles a la llum solar. En Neville, que abans era científic de l'exèrcit, es dedica a buscar una cura per la malaltia que ha assolat tot el món.

Quan estàs ferit i es va fent fosc,
a la 'deserta' ciutat de New York.
Com a pel·lícula d'acció no està malament, és distreta i té efectes especials espectaculars. En Will Smith està molt bé en el seu paper, que no és fàcil, perquè tres quartes parts de la pel·lícula actua sol. Menció especial per la gossa, que també ho fa molt bé, i per l'Alice Braga, una de les poques actrius que hi surten, i que no coneixia. Podríem entrar en com d'inversemblant és la trama i que un virus, per patogen que sigui, converteixi un humà en una mena de zombi foto-fòbic i amb una força sobrehumana, però només es tracta d'una pel·lícula. El que convindria és que tothom ho tingués clar, que el que explica la pel·lícula, o el llibre en el que està inspirada, és una invenció i que ni és ni pot ser real. La base científica de treballar amb vectors virals per curar malalties genètiques hi és, però cal recordar que cap medicament o tractament no s'aplica de manera massiva sense els tests de seguretat pertinents. De manera que la pel·lícula s'ha de mirar com la distòpia de ciència ficció que és, i com a tal, enganxa força i es pot passar una bona estona, encara que el final pot ser decebedor.

Valoració: Ella va dir 'després la gent veu aquestes coses i es creuen que els científics fem això'.

4 comentaris:

  1. La vaig veure... i ho vaig passar bé. De vegades (la majoria en el meu cas) no busco res més quan em poso a veure una pel·lícula com aquesta.
    Per cert. De veritat, els científics no feu aquestes coses?. I ara també em diràs que no tots teniu un laboratori complet muntat al soterrani de casa vostra?. Quina decepció. ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. És esperable com anirà tot, i ja imagines què hi pots trobar. I l'entreteniment està assegurat, així que ja va bé. He de dir, però que fins que no vaig veure l'anunci de la pel·lícula no sé per què m'havia fet la idea que aquesta pel·li anava d'una cosa totalment diferent. Potser la confonia amb una altra.
      Sento decebre't, però no, no tots els científics tenen un laboratori complet muntat al soterrani da casa. Jo sí, és clar, però no tots poden. En alguns casos són laboratoris compartits de la comunitat.

      Elimina
  2. Aquesta la vaig veure al cine, les pelis de zombis em solen agradar si estan mínimament bé. I com a peli d’acció que és està bé (7/10 una mica generós però un 6 era poc), a més el gos es molt entranyable, si hagués sigut un gat aquest ja hauria fet un pacte amb els infectats que tenen les de guanyar.

    PS: Tothom sap que els científic es dediquen a això.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que no son zombis, son infectados! Segur que reconeixeràs la referència, encara que no parli de la mateixa pel·li. Està bé 'Sóc llegenda', gaire realista no és, i menys a nivell científic, però per passar l'estona cola. Ara, ja et dic jo que amb un gat no s'hauria pogut fer la pel·li. Primer perquè no li caldria infectar-se per tenir mala llet. I després, quan anaven maldades, hagués passat del Will Smith com de la merda. Aquí et quedes pringat! I quan els gossos estan a punt de creuar la barrera de llum ell ja estaria roncant al seu llitet de casa.

      Elimina