divendres, 27 de juny del 2008

L'alegria de donar / Estic fent suficient per evitar el canvi climatic?

Aquestes ultimes setmanes, que no tenia classe de Master, corria per casa com un porc malalt. Que fa la gent quan te temps lliure? Feia tant que no tenia temps lliure. I amb lo inquiet que soc, despres de 5 minuts al sofa em semblava que estava fent algo mal fet.

Doncs em vaig posar a netejar el pis. Tovalloles velles, revistes passades de data, factures esgrogueides. Quina pila de merda que vaig crear! No volia llençar-ho tot. Els papers, solucio facil, cap a reciclar. Pero i la resta?

La clinica te una seccio d'anuncis, rollo Segonamà, que es un gran recurs (perquè la UB no te algo similar?) on hi vaig posar 2 cafeteres, un set de ganivets, una galleda, un ordinador vell... (anteriorment hi havia venut una tele, dos sofas, el cotxe, una aspiradora, gravadora de DVDs, moble de la tele, escritori, router...) i tot va volar en 1 dia!

Em sap greu que a la cultura catalana som molt poc, en general, de donar i molt menys comprar coses usades.


POST #2
Ultimament estic on fire amb lo del reciclatge. He vist la peli de l'Al Gore (An Inconvenient Truth), i tambe la de'n Di Caprio (11th Hour). Vaig a la feina amb bus. Totes les bombetes de casa son de baix consum. He substituit la dutxa per una que fa servir poca aigua. Fins i tot, al laboratori reciclem les ampolles de medi de cultiu (plastics tipus 1 i 2)... Que mes puc fer per ajudar als ossos polar?

2 comentaris:

  1. M'alegra saber que aquestes pelis tenen algun efecte en la societat, és veritat que entre tots podem fer molt. De totes maneres, el que hi hauria d'haver és un canvi a gran escala, no creieu?

    També és veritat que aquí el rotllo de 2a mà es porta ben poc, però encara hi ha entorns. Una amiga va aconseguir vendre's mitja casa per internet abans de traslladar-se a Chile.

    ResponElimina
  2. És que als iankis us mengen el tarro amb aquestes pel·lis. Ai, que tu no eres ianki, ja no me'n recordava... com diu la Txaro, reciclar està molt bé, i tots ho fem a la mesura que podem. Però no som els particulars els que generem més residus. Les empreses americanes s'han deixat convèncer per les pel·lícules que dius? M'agradaria veure-ho.

    I pel que fa al mercat de segona mà, a mi no em sembla gens malament. El problema és que aquí entra en joc la picaresca, sempre ens sembla que ens han de fotre el pèl, i estic segur que molts ho intenten. El problema de saber discernir qui ven coses per necessitat o perquè no les necessita i qui intenta colar-te un gol és el que fa que no sigui una cosa comú aquí.

    ResponElimina